Koleksi kisah seram

Koleksi kisah seram
Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Koleksi Kisah Seram

Cerita 2

Tangisan Kanak-Kanak.

Kisah ini berlaku pada tahun lepas. Ketika saya keseorangan di rumah, saya telah mendengar telefon rumah berdering. Tanpa membuang masa, saya mengangkat panggilan telefon tersebut. Di hujung talian tersebut, ada suara memanggil nama "Mama... Mama... Mama... Mama...” memanggil dengan nada sayu dan tanpa henti-henti. Saya sangkakan ada kanak-kanak yang tersalah talian. Lalu saya menjawab panggilan tersebut dengan berkata, "Saya bukan ibu awak. Awak tersalah nombor...” Walaubagaimanapun, suara itu tidak mempedulikan apa yang saya katakan. Kanak-kanak itu terus memanggil lagi, "Mama... Mama... Mama...” tidak putus-putus sehingga beberapa minit.

Saya menunggu suara itu berhenti sambil mengharapkan kanak-kanak itu memutuskan taliannya. Namun hampa kerana suara itu terus-menerus memanggil mama tanpa henti! Kerana terlampau lama, saya meletakkan gagang telefon di atas meja. Saya sangkakan kanak-kanak itu amat nakal dan suka mengganggu orang melalui talian telefon. Selepas itu, saya meneruskan rutin harian dengan memasak makanan malam. Kira-kira 2 jam selepas selesai semua tugas, saya kembali teringatkan gagang telefon yang saya letakkan di atas meja tadi. Saya letakkan gagang telefon itu di telinga saya. Tak sangka! Suara itu masih ada kedengaran di corong telefon tersebut! Waktu itu hampir-hampir Maghrib. Saya mula terasa seram. Saya mula terfikirkan ianya gangguan dari makhluk halus. Tanpa membuang masa, saya memutuskan panggilan telefon tersebut.
Apa yang berlaku, saya ceritakan kepada suami dan anak-anak. Kebetulan, suami saya seorang pekerja di salah sebuah syarikat telekomunikasi. Seminggu kemudian, saya mengikut suami saya ke tempat beliau bekerja kerana ada hal lain yang perlu saya uruskan. 


Tiba-tiba, telefon di pejabat suami berbunyi. Seperti biasa, suami saya mengangkat telefon kerana ianya sebahagian daripada tugas yang perlu dijalankan. Tetapi, suara kanak-kanak yang memanggil saya tempoh hari pula yang muncul di talian. Kami sekeluarga mendengar suara kanak-kanak itu secara bergilir-gilir. Sungguh sayu dan menyeramkan. Selepas itu, suami saya memutuskan talian dan membuat siasatan dari mana datangnya panggilan telefon tersebut. Rupa-rupanya, setelah suami saya siasat, talian tersebut datang daripada telefon awam di daerah terpencil, iaitu daripada kawasan Cha’ah, Segamat, Johor. Yang mana tempat itu selalu berlaku kemalangan. Sedangkan saya berada di JB. Itulah yang menjadi tanda tanya saya sekeluarga, dari dulu sampailah sekarang. Apa tujuan kanak-kanak itu memanggil saya? Adakah simpati yang diharapkan?


Marya Abdullah, Bandar Seri Alam, JB.


Perempuan Baju Hitam Depan Pintu.

Dari kecik I nie sering nampak2. Tu pasal lah nyai I cakap time I kecik2 dulu asyik sakit jer. Paling latest I ternampak secara vivid bila nak gi rumah parents I. Rumah parents I point block kat Mei Ling Street....lift kat sebelah pintu jer. Lift sekarang kan ada glass kat pintu jadi bleh tengok keluar. Prents I tinggal di tingkat 14. Bila lift tu sampai jer, I nampak ada perempuan pakai baju hitam berdiri depan pintu, separuh badan kebawah diselindungi potted plants yang disimpan ayah I sebagai hobi. Muka tak nampak pasal badan dia berpaling senget ke arah pintu. I ingatkan my sister pasal earlier bila I call she takde rumah. So I tot dia sampai rumah sama timing dengan I. I punya orang suka kacau adik beradik so I dah bersedia nak sergah ler.....Pintu bukak jer, dah takde...so I tot cepatnya dia masuk rumah. Bila I keluar lift, pintu rumah parents I tertutup....tak dengar pun pintu tutup tadi. Pada pendapat I macam sekelip mata gitu. So I ketuk ler pintu bertalu-talu. Adik I yang bongsu tengok I terpinga-pinga so tanya kenapa. I tanya balik if my other sis dah balik. Dia kata 'dah dari tadi'.

Ler.......I pun story kat my family what I saw. My brother kata mungkin my shadow from the lift glass. At first I tot maybe jugak pasal I pun pakai baju hitam. Tapi bila ingat balik yang orang berdiri tu rambut dia lepas bahu. I pun lepas bahu tapi I ikat rambut I hari tu. And baju I hitam ada bunga2. Yang I nampak hitam semua. I pun tak tau apasal I tot it was my sister pasal rambut dia pendek. Pelik! Sapa ya yang berdiri kat pintu tu?

Apartmen.

Kisah mengenai apartmen yg saya tinggal sekarang. Kami sekeluarga sering dgr bunyi guli bergolek(bunyi guli bergolek atas lantai jubin)Oleh kerana kami tinggal di tkt paling we assumed anak2 org di tkt atas la yg suka benar main dgn guli ni.

Ayah saya pun bertanya dgn jiran2 yg lain,selalu tak dgr bunyi budak main guli? rupa-rupanya diorang pun dgr jugak & kata diorang kalau ada unit rumah yg kosong aje akan ada la kedengaran bunyi-bunyi guli..Kawasan rumah saya tinggal sekarang ni memang "keras" sikit,kononya ada satu kubur sami hindu yg "hilang" sewaktu pembinaan. Guards yg merondawaktu malam pun sering diusik oleh "benda" ni. Suka main-main dgn suis lampu,yg tu ditutup yg ni dibuka:geram:

Alhamdulliah setakat ni tak ada lagi ternampak benda yg menakutkan,cuma dengar ajelah..

Pocong Atas Katil.

Saya ingin mengenengahkan pengalaman saya yang saya masih ingat sampai sekarang. Ini membuat saya tidak berani lagi tidur keseorangan diri di dalam bilik saya. Saya seorang ibu tunggal. Saya tinggal bersama ibu, ayah, adik lelaki saya dan isterinya di rumah kami di Sembawang. Saya tidur bersama anak gadis saya yang bernama Kiera.
Katil kami merupakan katil dua tingkat. Saya tidur di bawah dan Kiera di atas. Selalunya Kiera sampai rumah dari tempat kerja paling lewat pukul 11.30 malam. Dan Kiera akan menghantar pesanan kepada saya jika dia balik lewat malam, selalunya habis lewat di tempat tugasnya di Lapangan Terbang Changi. Dan jika dia tidak balik, dia pun akan menghantar pesanan atau menelefon saya untuk memberitahu saya. Kejadian ini berlaku pada saya seminggu yang lalu, pada malam Jumaat. Saya terlalu penat sangat selepas pulang dari kerja sekitar selepas pukul 7 malam. Selepas membersihkan diri, solat Maghrib dan Isyak, saya makan dan berbual - bual dengan ibu dan ayah saya. Masuk pukul 10 malam, saya pun masuk ke bilik dan terus tertidur. Saya tersedar dari tidur selepas sesuatu berbunyi di atas katil saya. Bunyinya sama seperti bunyi apabila Kiera baru baring atau sedang memusingkan dirinya di atas katil. Jam menunjukkan pukul 12.15 pagi.

Pada pendapat saya, itu mesti Kiera yang sudah terbaring di atas. Selalunya, saya nampak wayar telefon bimbit Kiera di sebelah saya, tapi pada malam itu saya tidak perasan wayarnya. Dalam masa yang sama, saya terhidu bauan yang tak menyenangkan hati saya. Saya tahu itu bau pacai, tapi saya masih lagi setengah tidur setengah bangun. Saya tergerak hati untuk melihat telefon bimbit saya. Alangkah terperanjatnya saya bila ketika saya sedang memegang telefon bimbit saya ketika itu juga Kiera menghantar pesanan kepada saya untuk memberitahu bahawa dia pulang agak lewat, masih di tempat kerja, ada kerja lembur dan kemungkinan habis sekitar 2 pagi. Jadi apa yang ada di atas katil sehingga saya terdengar bunyi yang agak berat itu? Apa benda itu? Masih ada atau tidak? Soalan-soalan ini bermain di fikiran saya. Nak bergerak lari takut, nak tidur balik lagi takut bila bau pacai masih ada, dan perasaan menjadi tak tentu arah. Tiba-tiba kedengaran bunyi dari atas katil yang perlahan bagaikan bunyi orang mengerang. Perlahan tapi jelas bunyi itu. Bayangkan, jarak dari katil ke pintu kira-kira tujuh tapak. Saya angkat bantal dan telefon bimbit saya dan jalan perlahan-lahan menuju pintu saya. Entah kenapa saya bergerak perlahan, saya tidak terfikir bahawa bergerak cepat itu lagi menyenangkan saya. Ketika saya buka pintu bilik (katil di belakang saya ), terdetik perasaan ingin tahu apa yang berada di atas katil.

Saya pun buka pintu, perlahan-lahan kepala saya pusingkan ke arah kanan agar saya akan melihat dari tempat kaki dahulu. Bayangkan apa yang saya nampak. Susuk tubuh manusia yang dibalut kain putih, boleh saya katakan Pocong di katil anak saya yang di atas katil saya. Tanpa melengahkan masa, saya lari tanpa tutup pintu bilik saya. Kerana ketakutan sangat, saya kejutkan ayah dan ibu. Ibu dapat merasakan sesuatu bila saya kejutkan beliau. Namun begitu, tiada siapa yang berani periksa bilik itu malam itu. Kami lanjutkan tidur sehingga ke pagi. Sampai sekarang saya tak benarkan anak saya Kiera kerja lembur, dan bila Kiera belum balik lagi, saya akan berada di bilik ibu saya. Terima Kasih kerana ketengahkan cerita saya ini.


Bangunan Berhantu.

Nama saya Sham ingin menceritakan kisah seram. Ini berlaku sudah hampir dua tahun. Dulu saya seorang remaja yang sangat liar. Keluar setiap malam, lepak sana sini dan macam-macam lagi. Pada satu malam, saya dan rakan-rakan sedang lepak di bawah sebuah pokok. Tak jauh dari tempat kami lepak, ada satu bangunan yang tidak digunakan lagi. 

Kawan saya mencabar saya untuk memasuki bangunan itu dan mengambil gambar sekeliling kawasan bangunan itu. Saya pun dengan berani menyahut cabaran itu. Orang kata bangunan itu "keras". Ayah saya pernah mengatakan bahawa kita tidak boleh masuk ke bangunan itu selepas 7 malam. Saya tidak menghiraukan nasihat itu, terus memasuki bangunan tersebut dengan berbekalkan lampu suluh dan telefon bimbit untuk mengambil gambar. Apabila saya ingin memasuki bangunan tersebut, bulu roma saya mula meremang. Keadaan bangunan tersebut memang seram dan gelap. Saya pun memasuki bangunan tersebut. Saya mula mengambil gambar sekeliling bangunan tersebut dan tidak sedar saya telah jauh berjalan. Lebih kurang 15 minit saya berada dalam bangunan tersebut dan seperti ada bermacam-macam benda yang perhatikan saya. Saya berasa tidak sedap hati lalu mencari jalan keluar. Apabila saya keluar dari bangunan itu, saya menyuluh semula ke arah bangunan itu dan saya dapat melihat banyak makhluk seperti manusia berpakaian putih sedang melambai ke arah saya. 
Saya dengan sekuat hati berlari dari bangunan itu tanpa melihat ke belakang. Apabila sampai ke tempat kawan-kawan saya yang sedang lepak, saya menyerahkan telefon bimbit saya kepada kawan saya untuk melihat gambar yang saye telah petik. Tetapi malangnya semua gambar yang saya petik sudah tiada seperti sudah dibuang oleh seseorang. Selepas kejadian itu saya terus bertekad menjadi remaja yang baik.

Jual Kuih.

Selesai mengaminkan doa Azizul pantas menuruni anak tannga surau untuk pulang ke rumah.Dia perlu segera sampai di rumah untuk menolong isterinya menyiapkan nasi lemak dan kuih muih sebagai sumber rezeki mereka.

Tidak sampai hati dia membiarkan isterinya hanya seorang diri menyiapkan itu ini sedangkan usaha itu dilakukan untuk menambahkan pendapatan mereka. "Hai Zul awal lagi takkan dah nak balik..marilah berborak dulu"sapa tapa apabila melihat Azizul sudah berada di atas motor."Tak bolehlah Pa..aku kena balik nak siapkan nasi lemak dan kuih-kuih tu..sian bini aku buat keje sorang-sorang,bukan macam korang "balas Azizul. "Ha jaga-jaga sikit Zul kang terjumpa langsuir"celah Nordin cuba menyakat ."Ala Din tu cite zaman pelita minyak tanah,skang zaman moden..mana ada lagi semua tu" "Cakap besar nanti jumpa baru tau!"dalam deruman enjin motorsikalnya Azizul masih dapat mendengar tempelakan Nordin kepadanya,tapi dai buat tak tahu saja.Malas nak melayan kerenah mereka.Yang penting dia segera sampai di rumah. 

Dia bukan mahu cakap besar,sudah berbulan dia berulang alik ke kawasan perumahan Taman Sejati untuk menghantar kuih kepada penjaja di situ dan acapkali itulah juga dia melalui selekoh Tok Soh yang dikatakan keras dan langsuir menjelma disitu.Namun dia tidak pernah terserempak.Acapkali juga telinganya mendengar cerita berkenaan lengsuir di situ namun apabila ditanya kepada yang membawa cerita mereka menafikan pernah menjumpainya sendiri.Sekadar mendapat cerita dari orang lain. Jadi pada Azizul cerita itu sekadar dibuat untuk menakutkan orang yang melalui selekoh itu pada malam hari. "Esok pagi abang keluar awal sikit"kata Azizul pada isterinya ketika sedang memotong daun pisang untuk dijadikan pembungkus nasi lemak."Kenapa pula?Kan masih sempat abang keluar macam biasa?"tanya isterinya dari sudut dapur. "Bos abang tu asyik pandang abang semacam jer kebelakangan ni sebab kerap sangat abang lewat" Azizul bekerja sebagai tukang kebun di sebuah loji air di pinggir pekan Sungai Petani. Azizul sedar setia pagi dia berkejar menghantar kuih ke Taman Sejati yang jaraknya 13 kilometer dari rumah kemudian berpatah balik untuk menghantar anakanya ke sekolah.Selepas itu barulah dia dapat bertolak ke tempat kerja.Memang setakat ini bosnya belum bersuara tapi sekadar menjeling,jadi faham-fahamlah maksudnya itu. Keesokkan hari awal-awal pagi lagi Azizul telah bersiap-siap memasukkan nasi lemak ke dalam bakul sementara isterinya subik menggoreng karipap di dapur."Awal sangat ni bang,jalan raya masih sunyi lagi"isterinya menyuarakan kebimbangan. "Dah pukul 5 awal ape lagi,van kilang pun dah keluar amik pekerja masa ni.Dahla mintak kuih tu"balas Azizul sambil mengikat raga di pelantar motornya. Azizul menhidupkan enjin motornya dan meredah kegelapan pagi untuk ke Taman Sejati.Memang benar kata isterinya jalan masih sunnyi.Tiada satupun van kilang yang berselisih dengan pagi itu.Rupanya hari itu hari Ahad,semua pekerja kilang bercuti. 

Pagi itu suhu amat sejuk membuatkan Azizul mengeletar kesejukan.Pandangannya terhad kerana cuaca berkabus. Namun dia tidak berani menambah kelajuan motornya kerana bimbang terlanggar lembu-lembu yang mungkin tidur di tengah jalan raya.Biasanya lembu itu gemar tidur di atas tar untuk memanaskan badan. Ketika melewati Selekoh Tok Soh seorang gadis menahan motorsikalnya.Azizul memberhentikan motornya di hadapan gadis itu.Pada fikirannya mungkin gadis itu pekerja kilang yang keluar untuk bekerja pada hari minggu bagi mendapatkan duit lebih. "Nak beli kuih?"Gadis itu mengangguk, baunya sungguh harum.Namun Azizul tidak ambil pusing kerana padanya gadis dan wangi-wangian memang tidak dapat dipisahkan. Azizul sudah lali dengan bau pewangi gadis pekerja kilang apabila mereka singgah di gerai tempat dia meletakkan kuih.Bila lima gadis turun serentak bau wangi itu takkan hilang walaupun van kilang telah berlalu pergi. Oleh kerana suasana masih gelap Azizul mennyalakan lampu suluh yang dibawanya bagi membolehkan gadis itu memilih kuih yang dikehendakinya.Gadis itu mencapai plastik yang tersangkut di raga motor lalu mengambil 2 bungkus nasi lemak dan 3 ketul kuih seri muka. "Dua ringgit semuanya"kata Azizul.Gadis itu menghulurkan dua keping wang kertas dan berlalu pergi.Azizul memasukkan wang itu ke dalam kocek seluar sebelum meneruskan perjalanannya. Ketika mebuat pusingan dia sengaja menghalakan cahaya lampu motornya ke arah gadis itu.Boleh tahan cantiknya,getus hati Azizul. "Cuti-cuti pun kerja juga?"Azizul sengaja melontarkan soalan itu. Tetapi tidak dibalas,hanya senyuman yang terukir id bibir.Azizul kembali meneruskan perkjalananya.Dalam hati terdetik betapa beraniya gadis itu menunggu van kilang dalam kegelapan malam di tengah-tengah kebun getah pula. Biasa dia melihat gadis menunggu van kilang di awal pagi seperti itu tapi mereka tidak berseorangan, biasanya berkumpulan atau ditemani oleh seorang lelaki. "Jangan-jangan itu langsuir yang dikatakan Nordin semalam""Ah mengarut jer,kalau langsuir pasti dia dah pamerkan muka sebenar masa aku berenti tadi.Takkan langsuir nak makan nasi lemak.Kuih seri muka tu nak buat tambah seri muka dia ker?"kata Azizul seorang diri sambil tergelak kecil. "Awal pagi ni?"tegur penjaja menyedari dia tiba awal dari kebiasaan. "Nak cepat Bang Man.Hari ni kuih seri muka kurang 3 ketul dan nasi lemak kurang 2 bungkus,ada orang beli tengah jalan tadi."Beritahu Azizul sebelum meninggalkan tempat itu. Azizul bergegas pulang ke rumah untuk menghantar anak ke sekolah pula.Dia mengerjakan solat Subuh sambil menunggu anaknya menyiapkan diri. "Ayah ,mak suruh minta duit belanja dengan ayah sebab hari ni mak takde duit kecil,"katanya anak sulungnya apabila mereka tiba di depan pintu pagar sekolah. Azizul menyelok kocek seluarnya untuk mengambil duit 2 ringgit yang diberikan oleh gadis pagi tadi.Tapi dia hairan tiada duit cuma daun getah kering 2 helai terdapat disitu.

Tercenggan seketika Azizul dibuatnya.Merasa tak puas hati dia menyeluk pula kocek sebelah lagi,kosong. "Dari mana datangnya daun getah ni,seluar ni baru aku keluarkan dari almari,"akalnya ligat berfikir. Sesusuk tubuh gadis tadi terbayang di matanya.Barulah dia sedar gadis tadi bukan gadis biasa,mungkin jelmaan langsuir. Buktinya 2 helai daun kering ditangannya kini. Seminggu juga Azizul dilanda demam terkejut dan selepas kejadian itu dia tidak akan keluar menghantar kuih selagi belum jam 6 pagi.

Berlaku dlm 2 tahun yg lepas.

Dia dpt job mengandam sorg pengantin kat sebuah negeri terkenal ngan masakan yg pedas2..so dia gi la sana ngan assistant dia..naik kete dan dgn berpandukan arahan melalui telefon oleh kakak si pengantin, maka sampailah mereka ke destinasi yg dituju. rumah pengantin nun jauh di dlm kg dan terletak kat atas bukit. mengikut citer si pak andam ni, rumah tu cam rumah kg style dulu2 and agak spooky gak la secara luarannya.. but that is just the beginning of the story...The best part (or the worst??) time dia msk bilik pengantin coz nak mengandam kan.dia sorg jer assistant yg lain siapkan meja mkn pengantin etc..bilik tu suram jer ngan tingkap sume ditutup ngan kain..pelik la si pak andam ni. tp dia agak maybe tradisi org kat sini mmg camtu..and time mekap pun pengantin x bole tgk cermin..hmm pelik la kan? tp keje pny psl mamat ni redah je la..pengantin tu plak x ckp byk pun..mostly diam jer.. sekali..jeng2..time dia agkt rambut pengantin coz nk buat sanggul, terkejut tahap gaban si pak andam coz belakang tengkuk pengantin ada paku hokkay!!! paku yg kepala bsr and berkarat plak tu!! keluar segala peluh jantan beb. dia mmg xde nk relax2 dh.cpt jer siapkan pengantin then igt nk blah je. Lepas dh siap sumer tu, akak si pengantin jemput pak andam n konco2nya mkn kenduri. tp si pak andam ni dh pucat semcm bg alasan kene blk cpt..maybe akak pengantin perasan kot yg mamat ni takut something..then dia sendiri explain. katenye, adik dia tu dulu pnh accident teruk. hampir nak mati gak la. then diorg gi berubat. hmm..hampir mati ker or..ishhhhhhhhhh....ape kejadah ada paku kan??!! then, pak andam ni dh bisik ngan assistant dia citer ape yg dia nampak kat pengantin. masing2 pun pucat then diorg mintak izin trus blah. tak mkn pape pun.yg pelikye time diorg nk keluar dari tmpt tu, diorg cm x bole jmp jln keluar. hampir sejam gak la diorg asyik pusing2 kat tmpt yg sama.huhu. pastu ntah mcm mana, berjaya gak jmp high way..baju pengantin yg dia dh pakai, makeup sume dh dihumban oleh pak andam ni. bwk sueh ketanye.. .aku dgr citer ni seriau je coz aku igtkn dlm movie dolu2 je ada kene paku ni.hmmm...

 Masa kat mersing.

NI PENGALAMAN AKU KAT MERSING..SEMUA TTG STESEN MINYAK DIA..2 KALI AKU TERKENA..TIME AKU BUJANG DAN YG TERBARU TIME AKU DAH KAWIN...YG TIME AKU BUJANG TU AKU ON DAY DARI TERENGGANU KE JOHOR BHARU..MLM TU AKU MMG MENGANTUK HABIS..TUNGGU PUNYA TUNGGU ADA LA AKU JUMPA 1 STESEN MINYAK KAT MERSING..SEBELAH TOKONG LAU XSILAP AKU..TP MMG AREA TU LA..AKU PUN PARKING LA..TIME AKU TGK STESEN NI CAM BUKA..TU YG AKU BERANI BERHENTI REHAT..AKU TIDUR KAT KAWASAN GELAP SKIT..DUK SYOK2 AKU TIDUR,AKU TERBANGUN..

DAN TIME STILL LG MAMAI LA..AKU TENGOK SEBELAH KERUSI AKU,ADA AWEK DUK LEPAK..AKU MASA TU XTAU AKU MIMPI OR BETUL..TP YG PASTI AKU SEMPAT LA JUGA BACA DAN AZAN..DAN BENDA TU HILANG..TERUS AKU BLAH DARI SITU.. YG TIME AKU DAH KAWIN NI PUN AKU KENA KAT MERSING JUGAK..TP AKU XTIDUR AR KAT STESEN MINYAK TU..TP AKU DAN ISTERI AKU TIDUR KAT PETRONAS.. PERTONAS TU TUTUP..TP AKU BERANI LA KAN COZ BINI ADA SEBELAH..TAPI YG NI AKU RASA LAWAK PUN ADA.. DUK BEST2 AKU TIDUR,AKU MIMPI AKU KENA SAKAT DEK HANTU..AKU TERBANGUN COZ TERDENGAR ADA ORG KETUK CERMIN TINGKAP KERETA AKU..AKU TOLEH LA..AMBIK KAU..AKU TGK ADA ORG XPAKAI BAJU MUKA PUCAT DUK BERDIRI KAT LUAR SEBELAH KERETA AKU..AKU MENJERIT DAN TERUS START KERETA SAMPAI TERSPIN TAYAR TU..BINI AKU DAH TERKEJUT DGR AKU MENJERIT..MASA TU AKU DUK PIKIR NAK SELAMATKAN KAMI JE..


LAMA JUGA AKU AMBIK MASA NAK CERITA KAT BINI AKU..DIA BLURR TGK AKU..SIAP MARAH2 LG..PAS AKU CERITA KAT DIA,BARU DIA BGTAU DIA PUN MIMPI HANTU TIME TU..HUHU..YG LAWAKNYA AKU MENJERIT DAN TERUS CABUT TU..MUNGKIN BENDA TU MARAH KOT KAMI TIDUR SITU..SEKARANG LAU AKU NAK REST,AKU JUST BERENTI KAT SEVEN 7 KAT MERSING..BETUL2 DEPAN KAMI TIDUR..KAT STESEN2 MINYAK MERSING AKU DAH SERIK..ASYIK KENA JE..












5 comments:

  1. Agenpoker.biz merupakan solusi judi poker online terbaik dalam permainan poker. Segera daftarkan diri anda klik http://www.agenpoker.biz/ref.php?ref=WIJ08 dan dapatkan Bonus Depo Awal Member Baru dan juga Bonus Pulsa hanya di AGENPOKER.BIZ , Jadilah jutawan hanya dengan modal 10.000 rupiah sekarang juga !!!!

    ReplyDelete